Ο χρόνος παρακολούθησης οθόνης σχετίζεται με προβλήματα συμπεριφοράς στα παιδιά προσχολικής ηλικίας

Ο χρόνος παρακολούθησης οθόνης σχετίζεται με προβλήματα συμπεριφοράς στα παιδιά προσχολικής ηλικίας

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας όσο περισσότερο χρόνο περνούν καθημερινά μπροστά από την οθόνη, τόσο πιο πιθανό είναι να παρουσιάσουν προβλήματα συμπεριφοράς, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό PLOS One.

Ερευνητές στον Καναδά μελέτησαν 2.400 παιδιά των οποίων οι γονείς συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με την ώρα που παιρνούν μπροστά από την οθόνη παιδιά ηλικίας 3 και 5 ετών, καθώς και εκτιμήσεις συμπεριφοράς στην ηλικία των 5 ετών.

Συνολικά, το 1,2% των παιδιών είχαν προβλήματα εξωτερικής συμπεριφοράς στην ηλικία των 5 ετών (π.χ. απροσεξία, επιθετικότητα) και το 2,5% είχαν εσωτερικά προβλήματα συμπεριφοράς (π.χ. άγχος, κατάθλιψη).

Σε σύγκριση με τα παιδιά που είχαν καθημερινά λιγότερο από 30 λεπτά χρόνου προβολής μπροστά από οθόνη, όσα είχαν περισσότερες από 2 ώρες χρόνου θέασης είχαν σημαντικά αυξημένους κινδύνους για την εξωτερίκευση των προβλημάτων, την εσωτερίκευση των προβλημάτων και συνολικά προβλήματα συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα, τα παιδιά που περνούσαν περισσότερες από 2 ώρες την ημέρα μπροστά σε οθόνη, ήταν έξι φορές πιο πιθανό να έχουν προβλήματα απροσεξίας.

Ο υπερβολικός χρόνος της οθόνης σχετίστηκε επίσης με σχεδόν οκταπλάσια αύξηση των συμπτωμάτων για διαταραχή ελλειμματικής προσοχής / υπερκινητικότητας (ADHD).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη σωματική δραστηριότητα φαίνεται να προστατεύει έναντι στα προβλήματα συμπεριφοράς.

Της Amy Orciari Herman

ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ 18-3-2020 από developunit.gr Πηγή: NEJM Journal Watch

Αποστολή απαντήσεων

1Comment
  • mihalis koutroumpezis
    Posted at 18:08h, 12 Ιουνίου Απάντηση

    Χωρις σχολια.

Post A Comment

EnglishGreek